Klej nakładany na panel samochodowy

Klejenie paneli

We wszystkich sytuacjach, gdy kompleksowy proces spawania jest niemożliwy lub niewskazany, w celu montażu niestrukturalnego elementu można w prosty sposób zastosować opracowany przez 3M proces naprawczy łączenia paneli.

Nowoczesne materiały, takie jak kompozyty czy stal o wysokiej wytrzymałości, wymagają nowoczesnych metod.

Stal o wysokiej wytrzymałości toleruje tylko pewien stopień dopływu ciepła, w przeciwnym razie traci integralność. Przy zastosowaniu tradycyjnych technologii spawania stosowanie materiałów kompozytowych lub łączenie różnych stopów lub metali ze sobą staje się niemożliwe. Instrukcje naprawy otrzymywane od producentów są bardziej skomplikowane.

  • Technik przygotowujący panel do wymiany
    • Na znaczeniu zyskują procesy klejenia — zastępują one tradycyjny proces spawania i mają wiele zalet. Nie jest konieczne stosowanie ciepła, można łatwo łączyć różne materiały, a aplikacja jest szybka i prosta.

      Nasz zatwierdzony przez producentów OEM klej 3M™ do łączenia paneli jest objęty dożywotnią gwarancją na korozję, pod warunkiem że jest stosowany zgodnie z instrukcjami dla użytkownika. Umożliwia łączenie niestrukturalnych części nadwozia w temperaturze pokojowej, a także może być zgrzewany lub nitowany w celu uzyskania dodatkowej wytrzymałości.

      Kliknij przycisk odtwarzania na zdjęciu, aby obejrzeć film

      Pobierz broszurę dotyczącą procesu klejenia paneli (PDF, 497 KB)

      Skontaktuj się z ekspertem 3M

Produkty do klejenia paneli i klejenia strukturalnego

Odkryj naszą gamę produktów do klejenia paneli i klejenia strukturalnego, aby wykonywać naprawy o wysokiej jakości w swoim warsztacie.


Jak połączyć panele bez spawania

Przewodnik krok po kroku dotyczący klejenia paneli samochodowych bez potrzeby spawania.


Wskazówki techniczne dotyczące klejenia paneli i klejenia strukturalnego

Informacje na temat specyficznych trudności związanych z klejeniem paneli i klejeniem strukturalnym, w tym krótkie wskazówki dotyczące zapobiegania typowym problemom, takim jak…

  • Wyzwania:

    Instrukcje naprawy otrzymywane od producentów samochodów są bardziej skomplikowane. Przy zastosowaniu tradycyjnych technologii spawania stosowanie materiałów kompozytowych lub łączenie różnych stopów lub metali ze sobą staje się niemożliwe.


    Porada techniczna:

    3M™ Klej do łączenia paneli został opracowany do łączenia tylnych paneli, poszycia dachów, bocznych paneli, bocznych paneli samochodów dostawczych, bocznych paneli pojazdów użytkowych i poszycia drzwi — przeznaczony do stosowania wszędzie tam, gdzie wymagane jest trwałe połączenie zewnętrznych paneli nadwozia — zgodnie z zaleceniami producentów samochodów.

  • Wyzwania:

    Coraz popularniejsze stają się procesy łączenia hybrydowego (klejenie + nitowanie) oraz wysokowydajne procesy wiązania. Nowoczesne nadwozia pojazdów składają się z dużej liczby stopów stali o różnych właściwościach, co wymaga znacznie bardziej złożonych procesów naprawy i wariantów w zależności od producenta samochodu.


    Porada techniczna:

    3M™ Klej do łączenia paneli został stworzony dzięki wieloletnim pracom laboratoryjnym. Nasi naukowcy byli pionierami „kontroli grubości spoiny klejowej” na rynku napraw blacharsko-lakierniczych, wprowadzając szklane koraliki do naszej formuły kleju, które działają jako wbudowane elementy dystansowe dla optymalnej grubości linii łączenia. Umożliwia łączenie niestrukturalnych części nadwozia w temperaturze pokojowej, a także może być zgrzewany lub nitowany w celu uzyskania dodatkowej wytrzymałości.

  • Wyzwania:

    Są różne obszary nadwozia samochodu, które pełnią różne funkcje pod względem bezpieczeństwa i odporności pojazdu na zderzenie. Dlatego konieczne jest dostosowanie różnych właściwości klejących do różnych obszarów karoserii, zwłaszcza gdy wymagane jest użycie klejów odporne na uderzenia na elementach strukturalnych karoserii.


    Porada techniczna:

    Na każdą naprawę może wpływać wiele czynników, dlatego technik i zakład naprawczy muszą ocenić każde konkretne zastosowanie i proces naprawy oraz określić, co jest właściwe w danym przypadku. Firma 3M zaleca, aby przed rozpoczęciem wszelkich napraw zapoznać się z odpowiednimi wytycznymi dotyczącymi naprawy pojazdów i wytycznymi OEM. Przy przestrzeganiu zaleceń OEM stosowanie klejów strukturalnych może przynieść wiele korzyści, w tym spójny rozkład obciążenia i łączenie różnych podłoży. Kleje strukturalne są zwykle używane w połączeniu z połączeniami mechanicznymi lub spawami. Klej strukturalny odporny na uderzenia 3M™ (IRSA) jest jednym z nielicznych klejów zaprojektowanych specjalnie w celu spełnienia wymagań w zakresie amortyzacji kolizji w zastosowaniach związanych z klejeniem strukturalnym określonych przez producentów OEM.


Gradientowy fioletowy baner z osadzoną białą ikoną telefonu komórkowego, tabletu i monitora

Oglądaj webinaria w dowolnym miejscu i czasie

Dołącz do centrum webinariów o naprawach blacharsko-lakierniczych firmy 3M i posłuchaj naszych ekspertów:

  • Nowe normy branżowe, nowe produkty i technologie
  • Zaktualizowane standardowe procedury operacyjne naprawy samochodów
  • Nowe rozwiązania do branży napraw blacharsko-lakierniczych
PRZEJDŹ TERAZ DO CENTRUM WEBINARIÓW

Dowiedz się więcej od 3M

Zapytaj eksperta napraw blacharsko-lakierniczych
  • Informacje podane przez Państwa posłużą do udzielenia odpowiedzi na Państwa pytania drogą elektroniczną lub telefonicznie, przez przedstawiciela 3M lub przez jednego z naszych partnerów biznesowych, któremu udostępniliśmy Państwa dane osobowe zgodnie z Polityką prywatności 3M.

  • Wszystkie pola są wymagane, chyba że określono inaczej

  •  
  •  
  •  

  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
  • 3M takes your privacy seriously. 3M and its authorized third parties will use the information you provided in accordance with our Privacy Policy to send you communications which may include promotions, product information and service offers. Please be aware that this information may be stored on a server located in the U.S. If you do not consent to this use of your personal information, please do not use this system.

  • Prześlij Prześlij

Dziękujemy.

Formularz został przesłany.

Przepraszamy.

Wystąpił błąd podczas przesyłania danych. Spróbuj ponownie później