We wszystkich sytuacjach, gdy kompleksowy proces spawania jest niemożliwy lub niewskazany, w celu montażu niestrukturalnego elementu można w prosty sposób zastosować opracowany przez 3M proces naprawczy łączenia paneli.
Stal o wysokiej wytrzymałości toleruje tylko pewien stopień dopływu ciepła, w przeciwnym razie traci integralność. Przy zastosowaniu tradycyjnych technologii spawania stosowanie materiałów kompozytowych lub łączenie różnych stopów lub metali ze sobą staje się niemożliwe. Instrukcje naprawy otrzymywane od producentów są bardziej skomplikowane.
Na znaczeniu zyskują procesy klejenia — zastępują one tradycyjny proces spawania i mają wiele zalet. Nie jest konieczne stosowanie ciepła, można łatwo łączyć różne materiały, a aplikacja jest szybka i prosta.
Nasz zatwierdzony przez producentów OEM klej 3M™ do łączenia paneli jest objęty dożywotnią gwarancją na korozję, pod warunkiem że jest stosowany zgodnie z instrukcjami dla użytkownika. Umożliwia łączenie niestrukturalnych części nadwozia w temperaturze pokojowej, a także może być zgrzewany lub nitowany w celu uzyskania dodatkowej wytrzymałości.
Kliknij przycisk odtwarzania na zdjęciu, aby obejrzeć film
Pobierz broszurę dotyczącą procesu klejenia paneli (PDF, 497 KB)
Odkryj naszą gamę produktów do klejenia paneli i klejenia strukturalnego, aby wykonywać naprawy o wysokiej jakości w swoim warsztacie.
Przewodnik krok po kroku dotyczący klejenia paneli samochodowych bez potrzeby spawania.
Rekomendowane produkty:
Rekomendowane produkty:
Rekomendowane produkty:
Rekomendowane produkty:
Uwaga: Poprzedni krok jest wymagany tylko w przypadku korzystania z nowego wkładu. W przypadku ponownego użycia poprzednio używanego wkładu, ten krok nie jest wymagany.
Rekomendowane produkty:
Uwaga: Przestrzegaj zalecanych czasów utrzymania zacisków w trakcie procesu klejenia.
Uwaga: Szlifowanie w celu usunięcia nadmiaru kleju może spowodować odsłonięcie surowego metalu i wystąpienie korozji.
Rekomendowane produkty:
Informacje na temat specyficznych trudności związanych z klejeniem paneli i klejeniem strukturalnym, w tym krótkie wskazówki dotyczące zapobiegania typowym problemom, takim jak…
Wyzwania:
Instrukcje naprawy otrzymywane od producentów samochodów są bardziej skomplikowane. Przy zastosowaniu tradycyjnych technologii spawania stosowanie materiałów kompozytowych lub łączenie różnych stopów lub metali ze sobą staje się niemożliwe.
Porada techniczna:
3M™ Klej do łączenia paneli został opracowany do łączenia tylnych paneli, poszycia dachów, bocznych paneli, bocznych paneli samochodów dostawczych, bocznych paneli pojazdów użytkowych i poszycia drzwi — przeznaczony do stosowania wszędzie tam, gdzie wymagane jest trwałe połączenie zewnętrznych paneli nadwozia — zgodnie z zaleceniami producentów samochodów.
Wyzwania:
Coraz popularniejsze stają się procesy łączenia hybrydowego (klejenie + nitowanie) oraz wysokowydajne procesy wiązania. Nowoczesne nadwozia pojazdów składają się z dużej liczby stopów stali o różnych właściwościach, co wymaga znacznie bardziej złożonych procesów naprawy i wariantów w zależności od producenta samochodu.
Porada techniczna:
3M™ Klej do łączenia paneli został stworzony dzięki wieloletnim pracom laboratoryjnym. Nasi naukowcy byli pionierami „kontroli grubości spoiny klejowej” na rynku napraw blacharsko-lakierniczych, wprowadzając szklane koraliki do naszej formuły kleju, które działają jako wbudowane elementy dystansowe dla optymalnej grubości linii łączenia. Umożliwia łączenie niestrukturalnych części nadwozia w temperaturze pokojowej, a także może być zgrzewany lub nitowany w celu uzyskania dodatkowej wytrzymałości.
Wyzwania:
Są różne obszary nadwozia samochodu, które pełnią różne funkcje pod względem bezpieczeństwa i odporności pojazdu na zderzenie. Dlatego konieczne jest dostosowanie różnych właściwości klejących do różnych obszarów karoserii, zwłaszcza gdy wymagane jest użycie klejów odporne na uderzenia na elementach strukturalnych karoserii.
Porada techniczna:
Na każdą naprawę może wpływać wiele czynników, dlatego technik i zakład naprawczy muszą ocenić każde konkretne zastosowanie i proces naprawy oraz określić, co jest właściwe w danym przypadku. Firma 3M zaleca, aby przed rozpoczęciem wszelkich napraw zapoznać się z odpowiednimi wytycznymi dotyczącymi naprawy pojazdów i wytycznymi OEM. Przy przestrzeganiu zaleceń OEM stosowanie klejów strukturalnych może przynieść wiele korzyści, w tym spójny rozkład obciążenia i łączenie różnych podłoży. Kleje strukturalne są zwykle używane w połączeniu z połączeniami mechanicznymi lub spawami. Klej strukturalny odporny na uderzenia 3M™ (IRSA) jest jednym z nielicznych klejów zaprojektowanych specjalnie w celu spełnienia wymagań w zakresie amortyzacji kolizji w zastosowaniach związanych z klejeniem strukturalnym określonych przez producentów OEM.
Dołącz do centrum webinariów o naprawach blacharsko-lakierniczych firmy 3M i posłuchaj naszych ekspertów:
Nie możesz znaleźć tego, czego szukasz? A może chcesz umówić się na pokaz? Kliknij tutaj, aby się z nami skontaktować!
Pamiętaj, aby zawsze stosować odpowiednie dla rodzaju i miejsca pracy środki ochrony indywidualnej — okulary, rękawice, środki ochrony słuchu i dróg oddechowych!
Rozwiązania do klejenia paneli i klejenia strukturalnego to nie wszystko. Zobacz naszą szeroką ofertę rozwiązań dla wszystkich potrzeb związanych z naprawą samochodu!
Formularz został przesłany.
Wystąpił błąd podczas przesyłania danych. Spróbuj ponownie później